tracker Toti abonatii la newsletter primesc un eBook gratis

ANPC: tot ce trebuie sa stii despre protectia consumatorului

ANPC este agentia la care trebuie sa apelezi cand ai fost nedreptatit in urma unei vanzari. ANPC asigura protectia consumatorului - afla cum te poate ajuta.

Indiferent cat de mult ti-ai pazi buzunarul, la un moment dat tot vei apasa pe butonul “Cumpara” din magazinul gresit sau vei achizitiona un produs sau serviciu dezamagitor pe care comerciantul nu va dori sa il aduca la conformitate, sa il repare sau sa-ti inapoieze banii. ANPC este institutia care, in acest caz, are parghiile legale pentru a solutiona un conflict intre vanzator si cumparator.

ANPC nu se ocupa doar de “tepe”, cum ai putea crede, ci are grija in principal ca vanzatorul sa respecte prevederile legale in relatia cu cumparatorul (garantie, retur, informare, conformitate etc)

Vom vedea impreuna in acest articol cum iti poate veni in ajutor ANPC, cum poti sesiza aceasta autoritate in cazul in care crezi ca ai fost inselat de un magazine online sau offline si ce fel de informatii utile agentia pune la dispozitie pe site-ul sau.

Ce este ANPC?

Initialele ANPC vin de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, si este o agentie a administratiei publice aflata in subordinea guvernului. Numele a fost schimbat in ANPC in anul 2001, moment pana la care se numea OPC (Oficiul pentru Protectia Consumatorilor).

anpc agentia nationala pentru protectia consumatorilor

ANPC: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

Chiar daca in mod traditional romanii nu apeleaza la diversele institutii din administratia locala decat daca este neaparat nevoie, iar increderea in acestea este intotdeauna la cote minime, in cazul ANPC vorbim de o organizatie care poate sa ofere real ajutor consumatorilor in impas, fortand, prin amenzi, vanzatorii sa respecte drepturile cumparatorilor.

In ce situatii te poate ajuta ANPC?

O sa incerc in randurile urmatoare sa fac o lista sugestiva de situatii in care un consumator poate apela la ANPC pentru rezolvarea unei situatii conflictuale aparute in urma achizitiei unui serviciu sau produs necorespunzator. Lista de mai jos nu este in niciun caz exhaustiva, ci doar incearca sa schiteze cateva tipuri de situatii care pot fi rezolvate prin implicarea autoritatii care se ocupa de protectia consumatorului.

  • Ti se refuza reparatia produsului in perioada de garantie;
  • Ai comandat produsul prin posta si magazinul refuza returul acestuia in perioada legala de 14 zile;
  • Produsul livrat nu corespunde cu cel comandat din magazin;
  • Pretul de pe factura difera de cel de pe site;
  • Produsul nu functioneaza corespunzator cu specificatiile mentionate pe site;

Ca o mentiune, implicarea ANPC nu inseamna insa ca ti se va da dreptate, chiar daca tu personal crezi ca ai fost nedreptatit. Va trebui sa iti sustii cazul cu documente, pe care apoi ANPC le va lua in considerare, impreuna cu raspunsul magazinului. In capitolele urmatoare vom vedea exact cum se poate depune o plangere la ANPC.

Cum depui o reclamatie la ANPC?

Sa incepem cu inceputul, adica depunerea unei reclamatii. Inceputul in acest caz se refera la colaborarea cu ANPC, pentru ca o sesizare se poate depune doar dupa ce tentativele de rezolvare amiabila a conflictului cu operatorul economic au esuat.

Nu sari peste acest prim pas, pentru ca in formularul de depunere a reclamatiei trebuie incluse si detaliile comunicarii cu firma care ti-a vandut produsul sau ti-a prestat serviciul de care nu esti multumit.

Articole utile care te pot ajuta sa nu ajungi la ANPC:

Ai trei posibilitati de a depunde o plangere la ANPC: posta clasica pentru reclamatiile in scris, format electronic si depunere personala. Eu iti recomand depunerea reclamatiei la ANPC prin intermediul formularului electronic de pe site-ul agentiei, accesibil aici. Este de departe cea mai simpla modalitate, altfel va trebui sa trimiti o scrisoare sau sa te duci personal al sediul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor pe raza teritoriala a caruia isi desfasoara activitatea agentul economic cu care ai avut disputa.

Nu vei putea depune o reclamatie sau sesizare anonima. Acestea nu vor fi luate in seama, deci ai grija sa completezi toate datele necesare si sa atasezi cererii sau sesizarii toate documentele necesare, adica factura fiscala, bonul fiscal sau chitanta, contractul, certificatul de garantie sau orice alte documente, dupa caz. Cererea ta va fi rezolvata in termenul legal doar din clipa in care furnizezi toate aceste documente. De asemenea, daca intre timp ai reusit sa ajungi la o intelegere cu agentul economic ai optiunea pe site-ul ANPC de a renunta la plangerea depusa anterior.

Toate datele de contact ale ANPC sunt listate pe aceasta pagina.

ANPC si persoanele juridice

Un lucru foarte important, pe care trebuie sa-l intelegi, este ca ANPC poate apara doar consumatorii persoane fizice, nu si persoanele juridice (aici intra firmele PFA, SRL, SA, intreprinderi individuale, ONG-uri samd).

Din pacate in raportul companie-companie ANPC nu are nicio autoritate, aceste cazuri fiind rezolvate in justitie. Consumatorul este definit ca persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite intr-o asociatie care actioneaza in afara sferei comerciale a acestei asociatii.

Sfaturi si informatii utile

Pe site-ul ANPC se gasesc o serie de informatii utile pe care orice consumator ar trebuie sa le citeasca, pentru a-si cunoaste drepturile si a putea actiona cand este inselat sau observa o practica ilegala sau suspecta intr-un magazin pe care-l frecventeaza.

RAPEX: sistemul de alerta rapida privind produsele periculoase

Anumite categorii de produse pot produce efecte nu doar de natura financiara, ci si asupra sanatatii celui ca le consuma. Este foarte important pentru cumparatori sa stie ce produse considerate periculoase trebuie sa evite, fie ca vorbim de carne stricata sau cosmetice care contin chimicale daunatoare.

Pentru aceasta situatia a fost introdus sistemul european RAPEX, de instiintare rapida a consumatorului privind produsele periculoase detectate in tarile Uniunii Europene. Lista RAPEX actualizata saptamanal poate fi consultata la aceasta adresa.

Retrageri voluntare de produse

Exista si o categorie de produse insa care sunt retrase in mod voluntar de companiile care le-au introdus pe piata in urma detectarii unui pericol iminent pentru cumparator. Aici intra de cele mai multe produse din categoria auto, care sunt rechemate in service pentru inlaturarea problemelor care pot pune in pericol viata pasagerilor. Lista de retrageri voluntare pentru anul in curs poate fi accesata aici.

Alte informatii utile:

Sper ca acest articol te va ajuta data viitoare cand esti victima unui vanzator prea zelos care uita ca ai si drepturi dupa realizarea vanzarii. Daca ai apelat deja la serviciile ANPC si te incadrezi in lista cumparatorilor protejati poti sa ne spui cum a decurs tot procesul, cat a durat si cum ti-a fost rezolvata reclamatia. Iar daca ai gasit acest articol util nu uita sa-l trimiti celor care stii ca au avut probleme cand au cumparat produse sau servicii din magazinele romanesti.

JP - editor Shopniac
JP - Pentru mine s-au inventat magazinele de haine online pentru ca urasc sa umblu din magazin in magazin, sa probez zeci de articole si sa mai si compar preturile. In rest sunt pasionat de gadgeturi si filme.
TE ABONEZI GRATUIT LA NEWSLETTER SI PRIMESTI UN EBOOK
  1. Oprea laurentiu

    Buna seara eu am facut o reclamatie la anpc si mare teapa ce am luat, ce raspuns frumos si elegant mi-au dat ca nu pot sa duc produsul inapoi un tv de 2600 ron(luat la data de 4.01.2016 de la marele magazin online Plasme-lcd.ro si facind reclamatie pe 15.01.2016, eu sunasem la magazin dupa 4-5 zile sa le spun ce probleme imi face tv-ul iar ei au spus ca vb cu sefii lor si ma anunta ceea ce s-a intimplat pe 14.01.2016) ca am spus in declaratie pe linga toate problemele tv-lui, pur si simplu nu mai imi place acest produs, nu il mai vrea iar ei au spus ca aceasta expresie nu reprezinta o obligatie legala a vinzatorului pe motivele invocate. Imi puteti spune si mie ce mai pot face, am dat 2600 ron pe un tv cu probleme si ramin cu el? Va multumesc frumos, astept un sfat, raspuns ceva

    • JP - editor Shopniac JP

      Trebuia sa demarati actiunea de retur in cele 15 zile, daca ati cumparat televizorul online si l-ati primit prin curier, fara sa invocati vreun motiv. Daca magazinul refuza returul in cele 14 zile legale atunci puteti depune o astfel de plangere la ANPC.

      Conform legislatiei nu aveati de ce sa motivati alegerea dumneavoastra de a returna produsul. Cei de la ANPC au dreptate insa, motivul ca nu va place nu prea este un motiv de retur, insa puteti incerca o noua reclamatie in care motivati celor de la ANPC simpul fapt ca produsul nu corespunde cu asteptarile create de descrierea produsul de pe site.

  2. Bucica Angela

    As dori un sfat: reclamatia mea, facuta la ANPC CONSTANTA, are raspunsul ca nu au putut contacta agentul economic! Ce pot face in continuare? Multumesc

    • JP - editor Shopniac JP

      Mie mi se pare cam nepasare din partea ANPC Constanta acest raspuns. In locul dumneavoastra as amai insista cu inca o reclamatie. Apoi puteti sa faceti plangere la ANPC ca nu sunteti satisfacuta de rezolvare, daca tot nu va ajuta. Altfel va trebui sa dati in judecata comerciantul, daca va convine aceasta cale de rezolvare…

  3. Maria

    Buna ziua! Marti a sosit si comanda mea,un telefon care am observat din prima clipa ca nu functioneaza ecranul. Imediat am sunat la distributor si mia zis ca va trimite un curier ib 48 h sa il ia inapoi. Este sambata si mi-au dat de 2 ori nr de inregistrare a returului. Sunt obligata sa platesc eu transportul unui obiect defect din fabrica? Care este perioada legala de returnare a banilor? Multumesc.

    • JP - editor Shopniac JP

      Daca l-ai comandat online puteti sa va retrageti din contract in 14 zile calendaristice. Cred ca ar fi bine sa mai asteptati cateva zile pana sa luati decizia de returnare. Din ce povestiti pare ca vanzatorul doreste sa rezolve problema prin inlocuirea produsului. Altfel trebuie sa va dea banii inapoi in maxim 30 de zile de cand il anuntati ca vreti sa renuntati la contract (inclusiv costul initial cu transportul – insa dumneavoastra platiti costul returului, sau il duceti personal inapoi).

      • Maria

        Ei au spus ca imi pot returna banii, Insa eu ma intreb de ce trebuie sa platesc returul celui defect, deoarece nu l-am stricat eu si nici nu il returnez ca nu imi place cum arata. De aceea nu vreau sa il inlocuiesc, sa nu imi trimita altul stricat si sa platesc transporturi aiurea.

  4. Razvan

    Salut. Sotia a comandat o placa de par acum 7 zile. In urma cu 5 zile am completat un formular de retur, deoarece placa a fost folosita, iar sotia a comandat una noua. Intre timp am incercat sa dau de comerciant, care mi-a promis ca ma suna, dar astept degeaba. Trebuie sa astept pana se termina cele 14 zile, sa pot face plangere la ANPC? Pot cere si despagubiri? Am stat sa alerg dupa ei, sa completez formulare pe net si sa dau telefoane, toate pe timpul meu si pe banii mei.

    • JP - editor Shopniac JP

      Cred ca puteti depune plangere si acum, dar corect e sa-i dati o sansa comerciantului sa rezolve problema in cele 14 zile. Despagubiri cred ca puteti obtine doar daca dati in judecata comerciantul si castigati procesul. Pentru o placa de par nu cred ca merita sa mai pierdeti timp in plus.

  5. Tudor

    Salut. Cum procedez daca mi se serveste carne cruda ( cruda-cruda nene) la un restaurant. I-am rugat sa imi dea banii inapoi sau alta(oricum nu mai voiam alta mancare ca era clar ca imi faceau ceva la ea), nu au vrut. Acum ce a fost a fost, dar as vrea sa stiu pentru viitor cum ar trebui sa procedez daca mai primesc mancare necomestibila.

    • JP - editor Shopniac JP

      Va recomand sa faceti poze, sa pastrati bonul si apoi vorbiti cu cei de la restaurant, ca sa aveti apoi ce povesti celor de la ANPC in cazul in care reprezentantii restaurantului va trateaza la fel…

  6. Lavinia-Elena

    Imi puteti spune cum trebuie sa procedez in situatia in care am efectuat plata la curier pentru produsul achizitionat, dar nu am primit nici o dovada a platii, in afara chitantei de la curier? Evident, produsul difera de ceea ce este afisat pe site si, desi am solicitat retur si documente, in scris si telefonic, nu am primit nimic de la vanzator. Ma pot adresa ANPC in aceasta situatie?

    • JP - editor Shopniac JP

      Puteti sa va adresati fara probleme celor de la ANPC in aceasta situatie. Incercati sa detaliati cat mai bine problema si sa atasati reclamatiei copii dupa toate documentele pe care le-ati primit, inclusiv confirmare pe email a comenzii, daca ati primit asa ceva.

  7. Dragos

    Asta cu " sa depui cerere la ANPC, dupa ce ai incercat varianta amiabila cu vanzatorul" este o metoda prin care singur iti dai teapa pentru ca vanzatorul poate prelungi mica mare discutie amiabila si apoi te trezesti ca tu nu ai dreptul, de exemplu, sa mai returnezi produsul pentru ca au trecut zilele respective si ANPC nu te va mai ajuta…

    In alta ordine de idei, pentru persoanele juridice, singura varianta este sa deschisa un proces vanzatorului sau poate depune si el o reclamatie undeva?

    • JP - editor Shopniac JP

      Este adevarat ca ANPC nu te ajuta intotdeauna, dar sunt destule situatii in care situatia respectiva se solutioneaza in avantajul consumatorului. Din pacate doar persoanele fizice pot apela la ANPC, cele juridice avand ca singura solutie instanta de judecata.

  8. Guta Sorin Silviu

    Nu m-au ajutat cu nimic cei de la ANPC cu un produs cumparat de la Emag. Eu am reclamat ceva si ei mi-au raspuns altceva. :)) Am asteptat 45 zile + alte 30 zile cat am "discutat" cu cei de la Emag. Tipic romanesc. Oricum nu-mi puneam mare incredere in ei, dar avand in vedere ca le-am pus "totul pe tava in reclamatie", am tras speranta ca vor rezolva problema. Probabil exista o intelegere intre ANPC si marile magazinele online, altfel nu vad de ce este asa de multa lume nemultumita de ANPC. De doua ori am folosit garantia de la Emag, de doua ori nu mi-au rezolvat problema, practic inexistenta. In cele din urma am renuntat la serviciile Emag si m-am lamurit si cu ei de la ANPC.

  9. Sabina D

    Plangerile pot fi depuse si impotriva persoanelor fizice fara activitati comerciale inregistate(PFA/SRL), adica cei ce vand diverse pe grupuri Facebook, OLX, LaJumate, etc. ?

    • JP - editor Shopniac JP

      Nu cred, legea stabileste ca vanzatorul este persoana juridica si consumatorul este persoana fizica.

  10. Dina

    Buna ziua, fratele meu a achizitionat de la firma REVDAT SRL un telefon S6 edge , acesta mi-a fost oferit drept cadou de ziua mea. Acesta a avut nenumarate probleme in decursul unui an. S-a incercat reparatia lui la un service autorizat, iar acestia au dispus inlocuirea sau restituirea banilor (detin autorizatie pentru inlocuirea sau restituirea sumei de bani). Mi s-a comunicat ca trebuie sa merg la sediul de unde am cumparat telefonul cu autorizatia acordata de service pentru a-mi fi inlocuit sau pentru a primii bani inapoi. Am ajuns in magazin, iar cei de acolo au refuzat schimbarea sau inlocuirea telefonului trimitandu-l in service pentru a 6-a oara desi acest lucru nu trebuia facut deoarece exista deja o autorizatie de inlocuire. Mentionez ca telefonul si certificatul de garantie este in posesia lor. Ce se poate face?

    • JP - editor Shopniac JP

      Cred ca cel mai bine astepti sa reintri in posesia telefonului si certificatului de garantie, apoi poti sa te adresezi direct celor de la ANPC, explicand exact situatia. Ei sunt cei in masura sa va ajute in acesta situatie, altfel iti mai ramane sa dai in judecata magazinul, daca consideri ca merita efortul.

  11. daniela

    ce pot face incazul in care am cumparat un chit de rosturi care ar fi trebuit sa fie maro dar a iesit rosu? comerciantul zice ca imi schimba chitul da eu ce fac cu partea de gresie ce a fost chituita deja? cine ar trebui sa plateasca pentru asta? vanzatorul a zis ca e o problema a furnizorului si imi schimba galeata de chit dar cine imi despagubeste dauna pe jumatate facuta? unde ar trebui sa ma adresez?? nu sunt multumita doar cu schimbul chitului ar trebui sa imi dea ceva pt inlaturarea chitului necorespunzator tinem cont ca e un producator mare (ceresit).imi puteti da un sfat??multumesc

    • JP - editor Shopniac JP

      Legal cred ca va puteti adresa ANPC-ului, apoi instantei de judecata, daca nu va intelegeti in niciun fel cu comerciantul.

  12. Liviu74sox

    Buna ziua. Am trimis un telefon Apple iPhone 6S , aflat in perioada de garantie, in service in noiembrie 2016 pentru o inlocuire a acumulatorului, un defect general al acumulatorilor telefoanelor iPhone 6 sau 6S recunoscuta oficial de firma producatoare Apple si pentru remedierea careia indiferent daca aveai sau nu garantie , Apple inlocuia gratuit aceste acumulatoare. Dupa 15 zile mi-au trimis telefonul cu raspunsul adus la conformitate dar cu o problema sub display, la panoul lumina, care nu exista in momentul depunerii cererii mele de service. Deci am trimis un telefon cu o problema minora care se rezolva in 10 minute la orice service, pentru ca telefonul e in garantie, si ei l-au trimis inapoi cu solutia adus la conformitate cand de fapt avea acest defept acum la display,respectiv panoul lumina dupa cum au spus ei. De asemeni castile care vin in acelasi pachet cu telefonul le-am trimis odata cu aceeasi solicitare de service spre a-mi fi inlocuite. Raspunsul lor a fost adus la conformitate, inlocuire acumulator, in timp ce pentru castile telefonului care beneficiaza de 24 luni garantie, fiind achizitionate in cutie cu telefonul si incarcatorul, am primit raspunsul ca accesoriile beneficiaza de 6 luni garantie, fapt nespecificat nici pe site in dreptul telefonului, nici pe garantie, nicaieri. Fiind in aceeasi cutie cu telefonul deci nu achizitionate separat mi se parea corect sa fie schimbate. Insa acesta a fost raspunsul lor. Datorita acestui fapt, ca trimitind in service un telefon cu o problema si iesind din service cu alta problema pe care nu o avea la momentul solicitarii initiale am facut alta cerere de service pentru acest fapt, si pentru ca nu mi-au raspuns am facut si plangere la ANPC. Dup 2 zile au raspuns si l-au preluat imediat , insa au depasit cele 15 zile calendaristice , respectiv din data de 18.12.2016 cand am predat curierului telefonul pentru a fi trimis in service, ei contactandu-ma pe 04.01.2017. M-au intrebat de adresa daca e corecta si am raspuns ca da nestiind ca de fapt confirm livrarea lor din service.. Am adaugat la plangerea initiala la ANPC acest aspect si am solicitat inlocuirea cu un produs nou similar sau returnarea contravalorii achitate de mine la achizitionare. Catre magazin am solicitat negare de service, datorita depasirii celor 15 zile calendaristice, pe care insa nu am primit-o. Sa primesc acum telefonul inapoi de la service pana la solutiobarea plangerii dupa cele 30 de zile, care ar fi pe 15.01.2017? Ce ar trebui sa fac acum sa imi inlocuiasca telefonul cu unul nou. S-a incalcat legea in trei cazuri: 1. au dat solutia initiala de aducere la conformitate si au trimit telefonul cu alt defect, 2. au depasit cele 15 zile calendaristice in care trebuie executata reparatia ori inlocuirea si 3. au refuzat sa schimbe castile sau sa le repare pe motiv ca accesoriile beneficiaza de 6 luni garantie, cand de fapt ele au fost achizitionate in acelasi pachet cu telefonul apple iPhone, nicidecum o achizitie suplimentara . Va multumesc anticipat

    • JP - editor Shopniac JP

      Tot cu ANPC-ul aveti cea mai mare sansa sa rezolvati problema, altfel va trebui sa-i dati in judecata. Nu este o solutie la indemana oricui, dar cam acesta este ultimul lucru pe care puteti sa-l faceti daca nu va intelegeti cu ei cu vorba buna.

  13. petru

    am achizitionat un apart auditiv si mi sa stricat in afara garantiei intrebarea mea este,cata garantie am la piesa pusa in service ? ( imi da 2 luni garantie)

    • JP - editor Shopniac JP

      Din ce stiu eu nu exista legal o perioada minima obligatorie de garantie in cazul unei reparatii in service. Consultati fisa de iesire din service si factura reparatiei. Acolo ar trebui sa se gaseasca informatiile despre garantie.

  14. Alexandru

    Buna,am achizitionat o unitate Pc de la mag Flanco Baia Mare +Garantie extinsa care am platito 150 ron. Dupa o luna produsul s-a defectat ,l-am trimis la reparat .Am fost apoi contactat ca produsul nu se mai poate repara si trebuie sa merg la magazin pentru a lua alt produs . La magazin nu am gasit alt produs similar ,mai ales ca mai trebuia sa mai platesc vreo 350 ron in plus . Dansi in aceste conditii vor sa imi restitue bani pe produs dar bani pentru garantia extinsa nu vor .Va multumesc.

    • JP - editor Shopniac JP

      Cred ca este un caz care poate fi rezolvat cel mai simplu de catre cei de la ANPC. Nu ezitati sa-i contactati si sa le dati toate detaliile problemei.

    • Botezion

      Am făcut un abonament de 6 luni și nu sunt multumit de internet intru 10 minute 20 pe feisbuc și se termina traficu de doi giga am 5 zile ami cade semnalu numai când sun eu când primesc nu este probleme am sunat la ei și au spus ca nu este problema lor am fost la reprezentanta sa reziliez contractul mi au răspuns sec nu se poate rezilia problemele care luam spus nu sunt de luat an seama am sunat după 2 zile la relați cu clienți și au spus pentru a rezilia contractul trebuie sa plătesc 800 de lei ce pot face

      • JP - editor Shopniac JP

        Vorbiti cu cei de la ANCOM si cei de la ANPC. Aceste sunt cele doua organizatii care va pot ajuta in situatia descrisa.

  15. Elena

    Buna seara
    Am facut o comanda la emag pe data de 28 decembrie 2016 platind cu cardu produsul inclusiv transportul. Mi s a confirmat a va ajunge intre datele 31.12.2016 si 03.01.2017. Pe data de 5.01.2017 am sunat la ei si au spus ca produsul se afla la curierat. Este 10.01.2017 si produsul inca nu a ajuns. Ce trebuie sa fac ?

    • JP - editor Shopniac JP

      Discutati direct cu curierul. Cred ca ati primit si un cod de tracking (AWB) pe care il puteti indica celor de la dispecerat. Daca nu-l primiti in 30 de zile de cand ati dat comanda puteti cere anularea comenzii si bineinteles returnarea banilor in contul de card.

  16. Mariana

    Bună seara aș dori un sfat de la dvs în iulie2016 am cumpărat de la Flanco o tableta și nu funcționează deloc cum ar trebui am duso la ei de două ori să o repare că este în garanție dar nici o schimbare e la fel și vreau să vă întreb dacă mai pot să mi recuperez banii sau sa mi-o schimbe (are garanție 2ani)

    • JP - editor Shopniac JP

      Daca reusesti sa iei negatie de reparatie de la service atunci Flanco va fi nevoit sa o inlocuiasca sau sa inapoieze banii. O a doua situatie care te poate ajuta este cea in care perioada de reparatie depaseste 10% din perioada de garantie tehnica a produsului.

  17. Timiș Ioana

    Buna ziua .Am trimi un telefon VONINO la reparat pentru că se închide singur.Lam trimis la reparat prin curier la depanero.Cand a ajuns la service a ajuns cu ecranul spart. Cei de la service mi-au anulat garanția pentru că avea ecranul spart.Am rămas cu garanție anulata și cu ecranul spart.

    • JP - editor Shopniac JP

      Faceti o sesizare la ANPC in ceea ce priveste curierul. Daca pe hartia de expeditie primita de la curier nu apare ca ar fi avut ecranul spart se presupune ca era in regula telefonul cand l-ati trimis in service.

  18. Alexandru Ungureanu

    Salutare. Avand in vedere ca ANPC nu isi face treaba si nu ofera un raspuns la sesizare in acel termen legal de 30 de zile, pe ei cine ii sanctioneaza? As vrea sa merg mai departe cu nepasarea asta a lor dar nu stiu unde sa apelez.

    • JP - editor Shopniac JP

      Cred ca singura optiune acum este sa mai depuneti o plangere (cu sanse mici) sau sa actionati in justitie atat vanzatorul cat si ANPC-ul, in procese separate.

  19. Claudia

    Buna ziua ! In urma cu un an , am cumpărat un aspirator bosh de la Auchan cu garanție de doi ani . Acum câteva zile mi sa stricat , l-am dus înapoi la magazin de unde mi l-au trimis la service ! Mi-au spus ca in 15 zile sa vin sa îl ridic . In ziua 15 m-au sunat cei de la service si mi-au spus ca au găsit praf in el si ca trebuie sa plătesc suma de 30 de euro pt a fi reparat . Întrebarea mea este … de ce nu iau sunat pe cel de la Auchan cu ei trebuie sa discute . Deja au trecut si 15 zile , nu mi-au reparat nici aspiratorul si acum cei de la Auchan m-au sunat să-mi spună ca nu se poate face nimic , aspiratorul având încă un an de garanție .ce pot sa fac ????

    • JP - editor Shopniac JP

      Adresati-va ANPC-ului si explicati-le toata situatia. Daca se va dovedi insa ca nu ati avut grija de aspirator (conform recomandarilor din manualul de utilizare) ci siguranta se anuleaza garantia si va trebui sa achitati suma ceruta de service pentru reparatia care nu ar mai fi acoperita de certificatul de garantie.

  20. Elena

    Buna ziua!Am comandat online o chiuveta.Expeditorul m-a atentionat sa o deschid la livrare,insa eu nu am fost suficient de atenta urmand sa constat a 2-a zi ca are un mic defect.M-am inteles cu expeditorul sa returnez produsul suportand eu ca persoana fizica cheltuielile aferente returului,iar dansii sa-mi returneze banii.Am apelat la o firma de curierat deoarece expeditorul a spus ca eu pe proprie raspundere trebuie sa returnez produsul.I-am facut asigurare cum ca ajunge intact la destinatie si am avut surpriza neplacuta de a ajunge sparta.Ce este de facut?curierul este obligat sa imi dea banii inapoi?multumesc

    • JP - editor Shopniac JP

      Daca ati facut asigurare atunci curierul trebuie sa va inapoieze banii pe produsul stricat in timpul transportului.

  21. Mihai

    Au trecut 2 saptamani de cand am primit o comanda cu niste produse lipsa de la ikea. Eu am tot resunat la ei, am un caz de sesizare deschis dar desi le-am spus ca daca nu imi dau informatii le fac reclamatie pur si simplu nu ma suna sa-mi zica nimic. Coletele au venit toate pe AWB, deci sigur nu le-au trimis ei pe cele lipsa si acum astept dupa ele platite. Probabil o sa apelez la ANPC, dar nu stiu la ce sa ma astept, dureaza ? trebuie sa mai fac ceva dupa ce depun reclamatia ? aveam alte asteptari de la ikea.

    • JP - editor Shopniac JP

      Eu am avut experiente placute cu Ikea cand a venit vorba de retururi sau de inlocuit produse deja cumparate. Poate ar fi o idee sa mai astepti putin, altfel daca depui reclamatie la ANPC va trebui sa astepti cu siguranta cateva saptamani si cu ei pana iti vor da un raspuns, asta daca nu iti vor cere detalii in plus…

  22. Cris

    Protectia Consumatorului e aproape degeaba cind vine vorba de cetateni.
    O sa va dau exemplul personal: am reclamat ca in service-ul auto mi s-a pus antigel rosu in radiatorul masinii, scria si in factura acest lucru desi pe bidon nu era specificata o culoare iar in documentul tehnic existent Safety Data Sheet era specificata o culoare portocalie.
    In factura produsul era marcat cu semnul OEM dar bidonul nu prezenta stickerul cu Genuine.

    Am dat toate documentele necesare celor de la ANPC si mi-au zis politicos sa ma duc sa-mi fac o expertiza la masina la un atelier independent si apoi sa apelez la RAR.

    Cu alte cuvinte nu ii intereseaza problemele "grele", descurca-te cetatene. Oare citi cetateni au fost afectati si ce au facut eI?

  23. IVAN

    Buna ziua! Am o mica problema cu un site online de haine si incaltaminte pt copii. Am vrut sa comand un.produs si mi s.a spus ca nu este disponibil…ok m.am reorientat….imi spun si de acest produs initial ca…trb sa le arat conformarea platii a 50 % din valoarea produsului…cu toate ca pe site la termeni si conditii nu se specifica acest lucru.Este specificat acest avans doar la produsele personalizate ceea ce mi se pare normal…produsul comandat de.mn nu este personalizat. Le spun ce am citit si imi spun ca nu mai este disponibil nici acest produs cu toate ca toate apar a fi pe stock. Mi se pare destul de ciudat totusi sa ceri un avans neprecizat. CHiar aveam nevoie urgent de acel produs…de aici si hotararea de a face o reclamatie.

  24. IVAN

    Am comunicat telefonic cu operatorul si mi .a spus ca este doar o angajata si ca nu poate altfel. Imi spunea ba ca are un alt produs , ba ca nu mai este nici produsul ala…intr.un cuvant o dadeau din colt im colt. In momentul in care am spus ca o sa fac o reclamatie ANPC…mi.au spus ca vroiau sa.mi trimita produsul. Mi se pare bataie de joc totusi…Spuneti.mi va rog cum trb sa procedez sa pot face o reclamatie …din moment ce ei nu respecta…termenele si conditiile de vanzare .

    • JP - editor Shopniac JP

      Nu prea vad dpdv legal pentru ce le-ati putea face reclamatie. Probabil in termeni si conditii scrie undeva ca isi rezerva dreptul sa ceara avans pentru orice fel de produs, ca stocurile de pe site trebuie confirmate telefonic samd…

      Cred ca cel mai corect mod de a proceda este de a-i taxa prin a nu cumpara de la ei nimic, daca par neseriosi.

  25. IVAN

    tocmai ca nu scrie asa ceva….imi cereau sa le dau dovada platii….si apoi mi.au spus ca nu sunt pe stoc. Eu comandasem deja.

    • JP - editor Shopniac JP

      De cativa ani incoace toate magazinele online se acopera cand vine vorba de comenzi plasate de cumparator prin faptul ca emailul de confirmare trimis nu este un email de confirmare a comenzii, ci confirmare ca au primit cererea dumneavoastra. Concluzia mea este aceeasi: cea mai buna "pedeapsa" este sa nu cumparati de la ei, mai ales ca aveti deja experienta aceasta. Daca nu vor sa va aiba de client inseamna ca nu au nevoie de banii dumneavoastra.

  26. IVAN

    ideea este ca trebuie si ei verificati intr.un fel….nu poti fraieri lumea in felul asta. Eu tot fac cump de pe net si este prima data camd cineva insista cu chestia asta si nu este afisata.

  27. IVAN

    Parctic fac inselatorie undercover mai bn zis….ca de fapt asta este ,daca ei induc in eroare.

  28. IVAN

    Dpdv legal nu se poate face nimic….asadar mergem in continuare pe aceleasi practici…de asta ne aflam unde suntem. Ar trebuie controlati ca orice alt magazin…lipsa de respect,.lipsa de educatie si.mult tupeu

  29. Gheorghita

    Buna ziua, am cumparat un telefon din magazin, telefonul s-a stricat si l-am trimis in garantie dupa un an. Telefonul a venit din garantie dupa 14 zile, insa cu displayul ciobit. Am cazut la intelegere sa rezolve problema, in 7 zile. Dupa trecerea celor 22 de zile telefonul este in garantie, ce sa fac? Sa apelez la anpc sau sa inchid ochi si sa mai astept N zile pana vine din service?

    • JP - editor Shopniac JP

      Cel mai bine asteptati. Din ce spuneti imi dau seama ca o trimitere in service a durat 14 zile si din a doua s-au scurs doar 7 zile. Nu trebuie sa le adunati decat daca in total perioadele petrecute in garantie depasesc 10% din perioada de garantie a produsului, moment in care puteti cere restituirea banilor.

  30. Gheorghita

    Nu ati inteles, 14 zile a durat pana a venit din service, iar eu nu am ridicat telefonul pentru ca nu era bun. Cele doua perioade sunt legate deoarece eu am refuzat ridicarea unui produs defect.

Vrem sa auzim si parerea ta:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cititorii Shopniac apreciaza discutiile animate si politicoase si te roaga sa-i respecti, chiar daca nu esti de acord cu toate afirmatiile lor. Iti multumim!